marți, 22 ianuarie 2019

7 SITUAŢII. O INTERPRETARE NOUĂ

Joc aparţinând situaţiei 5

Problema a mai fost menţionată pe blog. Postarea asta este o reinterpretare a celor discutate mai demult. Din punctul de vedere al situaţiilor care pot apărea la finalul traseului, se disting 7 situaţii care pot fi împărţite în 3 categorii:

Finalizarea cu număr exact de puncte

Aceasta are, la rândul ei, mai multe modalităţi:
  1. inversarea:
    cea mai rar întâlnită, dar şi cea mai spectaculoasă; pionul care ar ajunge dincolo de final revine atâtea poziţii (câmpuri / căsuţe) cât este punctajul zarului, indiferent de numărul de câmpuri pe care acesta l-a efectuat până să ajungă la final
  2. ricoşeul:
    revenirea se face doar cu atâtea poziţii câte sunt în plus; se ţine cont de numărul de câmpuri parcurs de pion până la final
  3. stagnarea:
    pionul stă dacă puntajul zarului l-ar duce dincolo

Finalizarea cu număr minim de puncte

Este depăşirea (4). Sunt mai multe situaţii care, însă, sunt înrudite. Prima
ar fi că se ajunge la... (numărul ultimei căsuţe) fără să se specifice nimic altceva; a doua:
se ajunge la... (ultima poziţie) sau aruncă (se dă) peste, iar a treia situaţie

 este depăşirea forţată: câştigă cine trece de... (ultima poziţie). Se asimilează depăşirii (adică se consideră echivalente cu depăşirea)
Sursa: BRX
şi acele jocuri unde parcurgerea traseului este o modalitate de vizualizare a scorului.

O situaţie aparte este cea în care se înaintează cu câte o poziţie:
cum este cazul zonei interioare a acestui joc. Deşi nu e depăşire, faptul că e un caz rar întâlnit şi că nu apare niciunul din procedeele situaţiilor anterioare m-a determinat să îl includ la finalizarea cu număr minim de puncte.

Absenţa finalizării

Când traseul nu este un scop în sine, ci un mijloc sau o consecinţă, poate să se considere că nu are capăt sau chiar să nu îl aibă. Se disting următoarele situaţii:
  • 5. final ignorat; deşi există capăt, acesta nu este luat în considerare; 
    punctajul zarului mai mare decât cel necesar finalizării parcursului determinând pionul să reia traseul
  • 6. circuit închis;
    Sursa: Jocuri Din Copilărie
    traseul ajunge la început (start), dar...nu are sfârşit
  • 7. reţea;
    Sursa: Karstadt
    se creează impresia că / uneori chiar sunt mai multe trasee care se intersectează

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.