marți, 29 ianuarie 2019

INTERSCHIMBABILITATEA

Aşa cum s-a specificat în postarea "7 situaţii. O interpretare nouă", în funcţie de ce se întâmplă la apropierea de final, jocurile traseu-noroc (adică zar-traseu) se pot clasifica în 7 tipuri:


  1. inversare
  2. ricoşeu
  3. stagnare
  4. depăşire
  5. final ignorat
  6. circuit închis
  7. reţea
Primele 4, însă, pot forma un tip principal pe care îl putem numi interschimbabil. De ce? Fiindcă se poate recurge la oricare din cele 4 procedee. Condiţiile sunt:
  1. un traseu bine determinat
  2. sensurile de deplasare să fie, de asemenea, bine determinate
  3. scopul / unul din obiective să fie parcurgerea traseului
Astfel, acesta:
deşi aparţine tipului 4 - finalizare prin depăşire - poate fi jucat ca şi cum ar aparţine tipului 1 (finalizare prin inversare), tipului 2 (ricoşeu) şi tipului 3 (stagnare). Următorul:
deşi aparţine tipului 2 (ricoşeu), se poate juca şi ca şi cum ar aparţine tipului 1 (inversare), tipului 3 (stagnare) şi tipului 4 (depăşire). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.