sâmbătă, 1 septembrie 2018

EXEMPLE DE CODIFICARE (1)

Codificarea trebuie să surprindă ceea ce e (mai) deosebit. Literele sunt ordonate alfabetic, dar, dacă una din ele apare de mai multe ori (totdeauna consecutiv) se începe cu cea care are cifră distinctivă. Începem cu Circuitul De Viteză:
va avea codul A2A:

  • A2 = deplasarea implicită dincolo de final - de la 48 la 3 => parcurgerea încă o dată a traseului
  • A = deplasări implicite obişnuite cu un număr fix de poziţii - cum sunt restul
Continuăm cu "Piticotul cu mină şi vagoneţi":
care este de tip A1AB1B:
  • A1 este deplasarea implicită la poziţia finală - de la 78 la 80
  • A sunt restul deplasărilor implicite cu număr fix de poziţii
  • B1 este eliminarea: poziţia 25
  • B sunt suspendările celelalte
Tot tipului A1AB1B îi aparţine Piticotul pe fond albastru, foarte popular în perioada anilor '80:
Sursa: Board Game Geek

"Piticotul cu castel":
este de tip A1ABC:
  • A1 este deplasarea implicită de la 52 la 80, adică la final
  • A sunt restul deplasărilor implicite care au un număr fix de poziţii
  • B sunt suspendările
  • C este, aici, posibilitatea de a mai da odată cu zarul; teoretic, este tot implicit deoarece, indiferent de context, cine ajunge la 31 are dreptul la încă o aruncare cu zarul; practic, este condiţionat deoarece numărul de poziţii parcurse de pion depinde de punctajul zarului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.